IN ENGLISH

Home

Töösse läks uus paat.

Täna alustasime 4-meetrise ahterpeegliga kiilpaadi ehitamist. Esmalt valmistasime rakise, mille vahele tinglikult hakkamegi paati ehitama. Seejärel kalibreerisime paksusmasinas kiilupuu, mille kõrguseks sai 120mm ja laiuseks 60mm. Kiilupuu ise on ca 3.1m pikk. Edasi läks töö juba vöör- ja ahtertääviga. Kõigepealt vaja maha joonistada šabloonid ning alles seejärel saame hakata otsima sobivaid tammekõverikke, millest siis täävid ja kniid välja tahuda/saagida.

Paralleelselt käib ka vana hea Rooslepa paadi renoveerimine. Kuna mitmed ehituslikud võtted seda paati omal ajal ehitades on osutunud ebatõhusateks, siis proovime ka need nüüd parandada. Lisame paadi ahtriosasse olemasolevate vitskaarte asemele mõned kontkaared (tammekõverikud). Paar kontkaart on sellist, mis vahetavad täielikult väja vitskaare, teised jälle sellised, mis hakkavad töötama koos uute paigaldavate vitskaartega. Eks see kontkaarte tegemine on üks paras nikerdamine – esimese tööna tuleb ju valmistada šabloon, järgides parda tõusu kiilupuust ülespoole laud-laua haaval, seejärel leida sobiv looduslik kõver tammeoks, siis see koorida-puhastada ning alles seejärel saab seda hakata šablooni järgi välja saagima/hööveldama/voolima.

Mitmed pardalauad on asendatud juba uutega. Seegi hulk nikerdamist ja võtab omajagu aega. Aga nii nagu kõikide teistegi töödega, kehtib ka siin seaduspärasus, et iga järgnev pardalaud ja kontkaar valmib nõks kiiremini kui eelmine ja nõnda neid kogemusi ju saadaksegi! 

Nii see algab, võhiku jaoks siit justkui ei paistakski paati.